Branża e-commerce wciąż się rozwija – a co za tym idzie stawiane są przed nią coraz to nowsze wymogi prawne, chroniące zwłaszcza konsumentów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi
i niewłaściwym przetwarzaniem ich danych osobowych.
E-commerce
Nie budzi wątpliwości, że zakupy online dominują nam zakupami stacjonarnymi i stały się właściwie standardem. Konsumenci oraz przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z usług e-sklepów, które oferują atrakcyjne oferty cenowe, promocje, zniżki oraz szeroką gamę produktów, często niedostępnych
w konwencjonalnych sklepach.
E-sklep zgodny z prawem
Właściwie żaden sklep internetowy ani witryna internetowa oferująca jakiekolwiek usługi świadczone drogą elektroniczną nie może obejść się bez dobrze opracowanego Regulaminu, Polityki Prywatności oraz polityki zarządzania plikami cookies.
Przed właścicielami witryn internetowych i wszystkimi sprzedawcami handlu elektronicznego stoi wymóg spełniania obowiązków nałożonych nie tylko przez polskie ustawy, ale także rozporządzenia
i dyrektywy europejskie takie jak Dyrektywa Omnibus czy Akt o usługach cyfrowych (DSA).
Oferujemy szerokie wsparcie prawne w dostosowaniu działalności naszych klientów do obowiązujących standardów prawnych, m.in. opracowujemy:
- Regulamin sklepu internetowego wraz z formularzami,
- Regulamin usług świadczonych drogą elektroniczną,
- Regulamin newsletter’a,
- Politykę zarządzania opiniami,
- Politykę prywatności,
- Politykę cookies i treść cookie banner,
- Regulaminy programów lojalnościowych,
- Regulaminy akcji promocyjnych,
- Umowy z dostawcami i podwykonawcami.
Klientom, którzy nie są do końca zorientowani, czy ich witryna działa zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, oferujemy przeprowadzenie testowania sklepu internetowego, w wyniku którego podsumowujemy jakie obszary i funkcjonalności wymagają aktualizacji lub wprowadzenia. To doskonały sposób na zdiagnozowanie nieprawidłowości prawnych i dokonanie przez klienta wyboru odpowiedniej oferty opracowania przez kancelarię niezbędnej dokumentacji.
Bieżąca obsługa prawna obsługa sklepów internetowych
Wspieramy prawnie w świecie usług cyfrowych, treści cyfrowych i towarów z elementami cyfrowymi. W przypadku oferowania w Internecie dostępu do takich produktów jak webinary, szkolenia on-line, muzyka, e-booki, gry, aplikacje mobilne czy hosting/przechowywanie, danych w chmurze, nierzadko konieczne jest wsparcie prawne w przyporządkowaniu towaru do prawidłowej kategorii i co za tym idzie – zastosowanie odpowiednich przepisów w Regulaminach i procedurach.
Doradzamy w jaki sposób prawidłowo ogłosić promocję na towary lub stworzyć program lojalnościowy, by nie narazić się na ryzyko naruszenia praw konsumentów. Kompleksowo weryfikujemy ścieżkę zakupową i każdą funkcjonalność interfejsu, nie zapominając o niezbędnych klauzulach, checkboxach i rozwiązaniach jakie wymusza na sprzedawcach RODO oraz prawo konsumenckie. Przygotowujemy wzory procedur i schematów działania w przypadku reklamacji, zwrotów i innych sytuacji związanych z obsługą klienta.
Posiadamy również doświadczenie w doradztwie dla marketingu firm w branżach, przed którymi stoją większe rygory prawne w zakresie e-marketingu np. w przypadku reklamy wyrobów, czy zabiegów medycznych i suplementów.
Udzielamy wsparcia prawnego naszym klientom w przypadku naruszeń marki, praw autorskich, czy znaków towarowych. Oferujemy kompleksową obsługę – pomagamy w dochodzeniu roszczeń od kontrahentów oraz udzielamy doradztwa prawnego w innych obszarach związanych z działalnością gospodarczą naszych klientów, m.in. udzielamy pomocy prawnej w prawidłowym oznaczaniu
i etykietowaniu produktów.
Reprezentujemy naszych klientów w sprawach przed Miejskimi Rzecznikami Praw Konsumentów, UOKIK czy UODO.