Social Media

Social Media

  • instagram a prawo
  • influencer marketing
  • twórcy internetowi
  • prawo dla social media
  • oznaczanie treści reklamowych
  • współprace z markami
  • regulaminy rozdań

Wsparcie prawne w ramach influencer marketingu

Nie należy zapominać, że prawo obowiązuje również na platformach społecznościowych. Posty sponsorowane, konkursy, rozdania, współprace z markami, lokowanie produktu, akcje rabatowe oraz cały marketing, nierzadko stawiane są pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK), który aktywnie poprzez swoje social media ocenia działalność influencerów, czy youtuber’ów.

Influencer marketing to obecnie silnie rozwijający się obszar w marketingu internetowym, a jego rola
w promocji marek i produktów stale rośnie. Influencerzy są osobami rozpoznawalnymi w sieci, których śledzi szerokie grono obserwujących, głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Trzeba jednak pamiętać, że prawo obowiązuje również na Facebook’u czy Instagramie a organy kontroli także aktywnie uczestniczą w wirtualnej rzeczywistości i wyciągają konsekwencję w przypadku naruszeń.

Oferujemy wsparcie dla wszystkich użytkowników social-mediów, którzy za pośrednictwem swoich profili i fanpage’y reklamują produkty i usługi, tworzą treści wideo, zdjęcia lub posty na swoich profilach oraz nawiązują współprace z markami na promowanie ich produktów:

  • Sporządzamy, weryfikujemy i pomagamy w negocjacji umów dla ambasadorek marki, umów o współpracę z markami lub innymi użytkownikami social-media, kompleksowo regulując wszelkie aspekty związane z działalnością naszego klienta (prawa autorskie, wynagrodzenie, zakaz konkurencji, poufność, ochrona wizerunku),
  • Opracowujemy Regulaminy i zasady konkursów, rozdań i innych aktywności angażujących followersów,
  • Doradzamy w jaki sposób legalnie oznaczać treści komercyjne, reklamy oraz współpracę
    z markami oraz autopromocję, by ustrzec się przed stosowaniem nieuczciwej praktyki handlowej,
  • Sporządzamy weryfikujemy i pomagamy w negocjacji umów o obsługę social media, umów
    z grafikami, umów o stworzenie e-booka, produktu kosmetycznego, gadżetu lub innego produktu marki,
  • Doradzamy w sprawie legalności treści udostępnianych na social media.

Obsługa prawna twórców internetowych

Oferujemy wsparcie prawne dla wszystkich twórców internetowych, niezależnie od rodzaju platformy na jakiej prowadzą działalność. Posiadając wieloletnie doświadczenie w usługach prawnych dla biznesu doradzimy również:

  • Jak prowadzić nierejestrowaną działalność gospodarczą,
  • Jak rozpocząć jednoosobową działalność gospodarczą,
  • Jak założyć spółkę (w tym poprzez system s24),

A także, która z powyższych możliwości jest, pod względem prawnym i podatkowym, dobrym rozwiązaniem dla naszego klienta, który rozwija swoją działalność w Internecie.

Masz pytanie?